Семінар-тренінг для учнів 11-х класів

Зовнішнє незалежне оцінювання, без сумніву, є найважливішим іспитом, який складають випускники шкіл України, адже саме за результатами ЗНО відбувається зарахування до вищих навчальних закладів.

ФУФ УДПУ

Українська мова і література, як відомо, є обов’язковим предметом для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання, тому вкрай важливо докласти максимальних зусиль для досягнення омріяних висот.

ФУФ УДПУ

На факультеті української філології відбувся семінар-тренінг «Теорія і практика підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури». У його роботі взяли активну участь понад 180 учнів 11-класів та вчителі шкіл м. Умані, Уманського та Монастирищенського районів. Засідання відбувалися на 11.00 та на 14.30.

ФУФ УДПУ

З вітальним словом до учасників звернулася доктор педагогічних наук, професор, декан факультету української філології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Коваль В.О.

Цимбал-Слатвінська С. В., кандидат педагогічних наук, доцент, помічник ректора Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини розповіла про новації вступної кампанії та ознайомила з правами та обов’язками учасників ЗНО-2017.

ФУФ УДПУ

Робота семінару-тренінгу була спрямована на розгляд складних питань, які можуть бути представлені у сертифікаційних роботах з української мови та літератури, оскільки детальне ознайомлення з такою інформацією допоможе випрацювати власну стратегію успішного виконання завдань.

Сертифікаційна робота з української мови і літератури складається з трьох частин: «Українська мова», «Українська література» і «Власне висловлення» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).

ФУФ УДПУ

У першій частині найскладнішими для виконання є завдання з курсу «Синтаксис». Дуденко О. В., канд. філол. наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання, вказала на шляхи уникнення типових помилок під час їх виконання.

У частині «Українська література» серйозної уваги потребують завдання, які вимагають знань ліричних текстів. Зарудняк Н. І., викладач кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання, звернула увагу на особливості вивчення та аналізу мовно-виражальних засобів поетичних творів, що є складовими в тестах ЗНО з теорії літератури, та вказала алгоритм їх виконання.

Чи не найскладнішим завданням тесту ЗНО є написання власного висловлення. Цей вид роботи оцінюється двадцятьма балами, тож важливість його очевидна.

ФУФ УДПУ

ФУФ УДПУ

ФУФ УДПУ

Тищенко Т. М., канд. філол. наук, професор кафедри української мови та методики її навчання та Крук Т. В., учитель української мови та літератури І категорії Цибулівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Монастирищенської районної ради Черкаської області провели тренінг з виконання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власне висловлення).

Лопушан Т. В., канд. філол. наук, доцент кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання, проаналізувала друковані та онлайн-джерела для успішної підготовки до ЗНО з української мови та літератури та рекомендувала найкращі.

ФУФ УДПУ

ФУФ УДПУ

Активну участь у проведенні семінару-тренінгу взяли викладачі факультету української філології: канд. філол. наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання Григоренко Т.В., канд. філол. наук, доцент кафедри практичного мовознавства Січкар С.А., канд. пед. наук, доцент кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання Гончарук В.А.

У контексті спільної зустрічі із випускниками шкіл району було проведено творчий конкурс «Рідна мова – життя духовного основа». Конкурсанти мали змогу засвідчити свої здібності у написанні власного висловлення, продемонструвати оригінальність мислення та володіння словесною майстерністю.

У результаті роботи конкурсної комісії на чолі із доцентом кафедри української мови та методики її навчання Коломієць І. І. було відібрано найкращі роботи та відзначено їх авторів почесними грамотами.

ФУФ УДПУ

Перемогу в конкурсі здобула учениця 11 класу Чернега Анастасія, ІІ місце посіла Поліщук Анастасія.